welcome to vEnUsdAyYeaH.blOgsPot.com.dUnIaimPiAnAkUini.CuTE+cOmEl=girl.hikhik ^_^
TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI

Rakan-rakanku...

Sunday, March 27, 2011

pendam rasa


Seandainya dapat kau selam Sambil mentafsir tasik hatiku Cuma tenang di permukaan Dan di dasarnya bergelora Persoalan demi persoalan Membelenggu akal dan fikiran Tidak ku temu jawapan

Seandainya dapat ku lari Jauh ku pergi membawa diri Sebenarnya langkah terkunci Antara kasih dan juga budi
Mengapa kau jua yang kurindu Walau sudah ku tahu Payah bersatu Hidup denganmu
Engkau sungguh jujur dan ikhlas terhadapku Tak pernah walau dalam sekali pun
Kau pinta ku membalas Semuanya itu lambang kesetiaan mu Bukannya mengaburi mata ini Atau sebaliknya

Terlalu banyak sungguh halangan Terpaksa ku terjah Aku pun tidak tahu Apa yang ingin Tuhan tunjukkan
Adakah ini dugaannya Hanyalah sekadar untuk menguji setiamu
Seandainya hajat tak sampai Tanah dan badan pasti berkecai Terkubur harapan di liang cinta Kasih ini kita.semadikan
~~~
Ikhlasnya hati Sering kali disalah erti Tulusnya budi Tidak pernah engkau hargai Berlalu pergi dengan
Kelukaan ini Kumengalah... ku bersabar
Bertentang mata seolah-olah tiada apa Berpaling muka ada saja yang tidak kena Mencari sebab serta alasan yang kukuh Supaya tercapai hajatmu
Manis dibibir memutar kata Malah kau tuduh akulah segala penyebabnya Siapa terlena pastinya terpukau
Pujukmu, rayumu, suaramuYang menagih simpati dan harapan
Andai kita terus bersama Belum tentu kita bahagia Selagi tidak kau ubahCara hidupmu
Ada rahmatnya Bila tidak lagi bersama Terasa jauh Diriku ini dengan dosa
Ku tinggalkanmu walau tanpa kerelaan Yang nyata kau tidak berubah...
~~~
Rindunya aku saat ini Rindu padamu kasih Puas ku cuba menghubungimu Namun kau diam membisu Apa salahnya diri ini Kau seksakan hidupku Pergimu tika ku memerlukan Cebisan kasih dan sayang
Aku inginkan cinta yang berkekalan Kau damba perpisahan

Menangis hatiku menangis Mendengarkan khabar hiba Terhiris jiwaku terhiris Mengalir airmata
Sayang mengapa buat begini Di saat rindu merah menyala Kasih kusangka kau 'kan setia
Rupanya dikau bersandiwara Sayang haruskah kita berpisah
Janganlah kau pergi dariku kasih Kerana kau masih kucinta
~~~
trasa ingin ku mnangis......
dengar lagu nie..
huahuahua...
oh derita..!!
pergi la...

Thursday, March 17, 2011

Brehat2 di Sg Gabai....










Kenangan di Sg Gabai
15 March 2011



hari selasa, 15 MAc
mnjadi kenangan buat aku mendaki ank tangga..
309 ank tangga sudah cukup penat..
cukup skali naik dan skali turun..
pusing kepala di buatnya..
tpksa b'hnti brehat byk kali..
sbb 2 byk picture
xberani aku mlihat ke bwh..
seram.. skali jatuh.. xmungkin bangkit kembali..
aku xsabar ingin mlihat air terjun di sana..
airnya sejuk...
tak terkata..
tp melihat mereka bmandi manda..
sperti sudah biasa..

...

erm.. bahasa budaya kita ..
tp aku sendiri pon x brapa mahir dgn bahasaku sendiri..
AKU LUPA la... huhu
maaf la jika ada yg x faham2..

aku nk bg pengajaran cikit la..
BOLEH KER TIDAK???
...
boleh la 2...
erm.. pengajaran utk pengalaman aku nie..

Jika tidak kuat akal dan fikiran JGN skali2 mCUBA..
dan KITA JGN skali-skali MGALAH..
Skali kita mCUBA.. kena terus BEruSAHA..
dan JGN skali-skali brundur keBELAKANG..
jika kita brundur kebelakang..
mungkin kita TIDAK akn MAJU ke hadapan..
sama ada kita JATUH..
kalau JATUH bkn bererti kita KALAH.
Selalu KALAH bkn berti tiada KEMENANGAN...

itu saja dari saya..
EYDA daYYEAH






Sunday, March 13, 2011

keadaan di Jepun





korg boleh bygkan kalau la malaysia mcmnie....
tengelam kita... dah la negara kte kecik je...
huahua..
sgt2 takut skarang..
kita kena bjaga-jaga..
mungkin indonesia akn mgalami tsunami skali lagi..
terasa insaf diri nie..
nie la antara tanda kiamat kecik.
tiba la masa kita semua b'taubat ye..
selamat b'amal..






okla.. apa comen korg..??
cmnie la keadaannya..

Friday, March 11, 2011

i'm back.!!!

yeaHH.....
akhirnya aku cuti seminggu..
muka aku nmpk epy je kan...:puteh_19:
Apa ye aku nk wat time cuti nie ye...???
nk pK esgmnt... MALAS..
time cuti nie la masa utk brehatkan minda..
kpda rakan-rakan sperjuanganku
yg skarang tgk bjuang utk pulang ke rumah masing-masing..
aku di sini, doakn kalian pulang dgn selamatnya...
nnti kte bjmpa lagi pada minggu dpn ok..

wahai sahabatku di sini,
eyka, nada, tiqah, mawar, dyana, diana, dan yg lain-lain
korg di mne..????
aku dgn gembiranya nk ajak korg
moh ler kita kuar sama-sama..
rindu korg..
kuar and enjoy mcm dulu-dulu..
:mCamera:
boleh kte bgmbr sme-sme.. hehehe
skrg aku GILA bgambr.
nnti korg call la aku di sini ye..
aku sentiasa menunggu panggilan korg..
hp aku 24jam di sisi..
hehe
~tata~

Saturday, March 5, 2011

dI mANA CintA


cinta itu buta
menjadi Setiap kesalahan yang di lakukan pastinya akan menyalahkan cinta
tapi kita mungkin tidak menyedari yang cinta juga seolah-olah mempunyai perasaan
dan jika ALLAH yang Maha Kuasa itu membenarkan cinta bertukar menjadi seorang manusia
pastinya cinta akan meluahkan perasaan yang dipendamnya selama ini

Cinta ada di dalam diri setiap manusia

cinta akan turut menangis di saat sekeping hati milik si gadis atau si jejaka di lukai
Cinta turut merasa gembira di saat seorang gadis tersenyum ketika membuka pemberian dari kekasihnya

Cinta juga akan turut merasai sakit yang perlu ditanggung di saat

seorang jejaka mahupun seorang gadis mencurangi kekasihnya

Cinta juga akan turut merasa pedihnya
di saat menerima berita yang tidak di sangka-sangka dari kekasih kepada gadis atau jejaka yang ‘dihuninya’
seperti berita tentang kematian, kemalangan, permasalahan yang menimpa dan di saat si jejaka atau si gadis
meminta untuk memutuskan perhubungan yang sekian lama terjalin


Cinta juga akan bersama-sama mengucapkan syukur
apabila
perasaan si gadis atau jejaka tadi berbalas.

Sedarlah wahai manusia yang sedang dilamun cinta
mahupun yang baru bercita-cita untuk jatuh cinta

CINTA TIDAK PERNAH BUTA

Sesungguhnya, cinta itu dapat melihat apa yang di lakukan oleh sepasang kekasih
dan sesungguhnya,
cinta akan turut menangis saat kita menangis

Cinta juga akan turut tertawa
di saat kita di selubungi bahagia..

Header Blog bRu AKu...^_^


HAi.HAi.HAi...
cak!!!! nielah header bru sy.. comel x..??
header nie di bntu oleh CIK Eniey.. opp... silap-silap..
di buat terus oleh cik eniey kte nie...
maaf ye cik eniey..

sy nk ucapkan byk- byk terima kasih...
dekat 2 Jam jgk la dia edit...
sgt2 tension...
kalu la sy lakukan sndiri mungkin mgambil masa 2 hari...
lagi-lagi girl yg cerewet mcm sy nie.. hehe
tapi ble lihat dia buat tadi...
sgt-sgt la simple AND sENANG..

memandangkan sy nie org bru jgk..
so byk la yg kena blajar..
dan cikgunya.. CIK ENIEY kte..

tp pelajaran nie x boleh guna lisan..
"susah katenya".. semuanya dia wat sndiri..
so, kena dudUK sbelah AND memahami sndiri ye...
kalu nk lebih ilmu.. kena la.. cari kt google..
taip je~~~ semua tersedia...

akhir kata dari sy:
tERIMA kaSIH ye cik eniey...
budimu di Kenang..
nie la... header t'baruku...
oKEY x.???
huhuhu...

Wednesday, March 2, 2011

YG Utama

'cintaku berhak utk org yg bercinta kerana-ku,cinta-ku berhak utk org yg saling tolong-menolong kerana-ku dan cintaku berhak utk org yg saling berkunjung kerana-ku"
Org yg bercinta kerana Allah di atas mimbar daripada cahaya dlm naungan Arasy pada hari yg tiada kecuali naungannya'

( Riwayat Ahmad)

Our Memory Photo Contest

Cak!!!! hai sume.. hati nie tiba-tiba t'detik pulak nk join contest...
setelah nama sy t'tag oleh Cik Meya Teyo nie.... contest nie mengingatkan kembali kenangan lalu m'buatkan aku t'tarik nk join.. semuanya dtg dari
.
.
.
.
.
.
.
.
tada.!!!!! nie la gmbr yg sy pilih...
kenapa sy pilih gmbr nie:
Gmbr nie adalah Memory trip kami ke PD.
Setelah 3tahun buat hal masing-masing sekali lagi kami b'kumpul dan bcuti...
byk kenangan kami yg xmungkin sy akn lupa..
i love my frend.. muah..^_^
diorang mmg Yg TERBAIK...

akhir sekali, sy nk tag mereka-mereka ini..
maaflah jika terkena.
hehe:

Tarikh tutup: 1 April 2011

selamat b'jaya kawan-kawan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...