welcome to vEnUsdAyYeaH.blOgsPot.com.dUnIaimPiAnAkUini.CuTE+cOmEl=girl.hikhik ^_^
TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI

Rakan-rakanku...

Saturday, January 29, 2011

mood: dlm keadaan berCUTI...

Nk stdy.... MALAS...
"Cmner nie azam tahun bru x mjadi..."
Nk kuar JLN2..MALAS...
"cmner nk kuar kalu xada duit...
untung la... kalau aku org kaya..."
Nk post blog... pon mls...
"tp bosan aku buat la jgk.."
sumenya MALAS...
KENAPA YE..????
mybe xsabar nk cuti..
rabu nie...
mcm aku pulak yg bRAYA HARI CINA nnti..
muka tU dah ada ciri-ciri dah...

agak2.. ada x yg buat open HOME
semperna HARI RAYA AKN TIBA NIE...!!!
hehe.. nk ampau...
BOLEH X..?????
gong xi fa chai
yA.....
:minimo_43:

Saturday, January 22, 2011

kegilaanku..

Di mana permulaannya pon aku tak ingat...
sumpah.. aku jadi ketagih...
menjadi kegilaannya.....!!!!
aku sanggup habiskn duitku utknya...
beratus-ratus..
sehingga skrg aku tidak sedar brape byk duitku abis..
GILA!!! AKU MMG GILA..!!!!
kerana meminatinya aku rela...
rela abiskan duitku...
baru aku sedar
yg aku telah terpukau dgn keunikannya..
sungguh...
DIA sangat CANTIK.!!!
DIA
.
.
.
.
.
.
.
STAMP YG AMATLAH CNTIK..
memukau..
mungkin hanya ORANG TUA je meminatinya...
tp xtau kenapa.. aku amat meminatinya...
sehingga aku telah mengumput sebyk 3 buah buku..
dan sampul yg penuh dgn stamp...
terlalu byk sampai aku xtau nk susunnya lagi..
huh...
orang kata boleh jadi kaya kalau kita simpannya terlalu lama..
ye.. aku pegang kata-kata itu..
membuatku mjadi gila.
gila betul.. percaya..!!!
haha..
anak saudaraku..
pon terikut perangaiku yg gila...
dia sanggup menangis berguling-guling..
nak kan stamp ultraman yg bernilai lebih RM 200..
korang x percaya..????? nnti aku tunjuk stampnya mcmner ok..
skrg xboleh ler...hehe
korg pon akn kata gila.. habiskan duit utk sejenis kertas yg di beri nme STAMP..
besarnya baru kertas A4..
gila.!!!
dan skrg aku tetap dgn hobiku...
yg agak gila...
hahahahahaha..
sape ada simpan stamp zaman JEPUN dulukala...
simpan la.. coz skrg nilainya sudah cecah
RM40000..!!!!!

nielah...
antara koleksi aku... ada byk lagi..
kalau nk tunjuk semua...jadi kegilaan semua pulak...

aku amat meminati PUTERI DIANA..

rama-rama.......

stamp nie telah di cop..tp jarang kte jumpe di sampul surat kn..
terlalu cantik.. takut abg posman pulak yg curi.....
hehehe


p/s:nasihat aku kpda yg tidak menimati stamp..
teruskanlah coz kalau dah minat akn mjadi
keTAGIHan @ keGILAan mcm aku..
nanti susah nk ubati...
DAN kpda peminat setia STAMP..
beli la bpada-pada.. jgn terlalu leka...


dengar2 ada minggu stamp...
bila ye???
sudah.!!! aku jadi gila dah.....
oh TIDAK!!!!!



kegilaanku..

Di mana permulaannya pon aku tak ingat...
sumpah.. aku jadi ketagih...
menjadi kegilaannya.....!!!!
aku sanggup habiskn duitku utknya...
beratus-ratus..
sehingga skrg aku tidak sedar brape byk duitku abis..
GILA!!! AKU MMG GILA..!!!!
kerana meminatinya aku rela...
rela abiskan duitku...
baru aku sedar
yg aku telah terpukau dgn keunikannya..
sungguh...
DIA sangat CANTIK.!!!
DIA
.
.
.
.
.
.
.
STAMP YG AMATLAH CNTIK..
memukau..
mungkin hanya ORANG TUA je meminatinya...
tp xtau kenapa.. aku amat meminatinya...
sehingga aku telah mengumput sebyk 3 buah buku..
dan sampul yg penuh dgn stamp...
terlalu byk sampai aku xtau nk susunnya lagi..
huh...
orang kata boleh jadi kaya kalau kita simpannya terlalu lama..
ye.. aku pegang kata-kata itu..
membuatku mjadi gila.
gila betul.. percaya..!!!
haha..
anak saudaraku..
pon terikut perangaiku yg gila...
dia sanggup menangis berguling-guling..
nak kan stamp ultraman yg bernilai lebih RM 200..
korang x percaya..????? nnti aku tunjuk stampnya mcmner ok..
skrg xboleh ler...hehe
korg pon akn kata gila.. habiskan duit utk sejenis kertas yg di beri nme STAMP..
besarnya baru kertas A4..
gila.!!!
dan skrg aku tetap dgn hobiku...
yg agak gila...
hahahahahaha..
sape ada simpan stamp zaman JEPUN dulukala...
simpan la.. coz skrg nilainya sudah cecah
RM40000..!!!!!

nielah...
antara koleksi aku... ada byk lagi..
kalau nk tunjuk semua...jadi kegilaan semua pulak...

aku amat meminati PUTERI DIANA..

rama-rama.......

stamp nie telah di cop..tp jarang kte jumpe di sampul surat kn..
terlalu cantik.. takut abg posman pulak yg curi.....
hehehe


p/s:nasihat aku kpda yg tidak menimati stamp..
teruskanlah coz kalau dah minat akn mjadi
keTAGIHan @ keGILAan mcm aku..
nanti susah nk ubati...
DAN kpda peminat setia STAMP..
beli la bpada-pada.. jgn terlalu leka...






Saturday, January 15, 2011

crAzy lEttEr

hai semua...
Time sepi begini, melihat pemandangan hijau di desa kampung halamanku..
Tiba-tiba, aku teringat kembali zaman dulukala aku... time skol dlu2..
time tu. zmn cinta yad yop dlm erti kte lain (cinta monyet)
haha.. mmg lawak bila bace kembali surat2 lama dulu..
antara surat yg menarik+lawak adalah surat dari seorng manusia yg bermula dgn huruf N.
erm..first sekali, sy nk mintak izin la ye..sy nk post surat awk nie.. hehehe

erm.. mula kn dgn bismillah ok..citer nie hnya utk bermesra je tau...
harap terhibur...

picture hanya hiasan semata-mata..

" Dalam kesuraman ultra lembayung tika tujuh bulan menumpahkan cahaya dibawah kaki langit khirmizi, tiba-tiba aku terkenangkan eurika nostalgia cinta lama yang kita palitkan berdua. Kehadiranmu bersama molekul-molekul hidrogen menerjang segala kekusutan yang membelit tali perutku, dan kehadiranmu itu mengajarku erti rindu.
kau juga mengajarku erti cinta, singa laut, beruang kutub, penguin, kambing salji, mee rebus, cendol,koridor, kotak pensel, tali kasut, dan pasu bunga. kala itu, kita bagaikan NOBITA DAN SIZUKA. kau dan aku umpama KURT COBBAIN DAN RAFEAH BUANG yg tidak dapt dipisahkn. Malangnya percintaan yg mendapat liputan meluas hingga ke planet Ziku itu telah mengundang perpisahan yg akhirnya telah mengecewakan seluruh perternak lipan di BURMA. kau pergi jua ketika Kuala lumpur sedang bersiap sedia menjadi tuan rumah sukan Komanwel.
Sesungguhnya perpisahan ini berpunca daripada penerbangan pokok getah secara besar-besaran di lembah klang. Permergianmu menyebabkan aku menghidap penyakit resdung dan Hepatitis -Q, secara mengejut. Ketiadaanmu memaksaku memakai tali pinggang keledar setiap masa sebagai langkah keselamatan. Aku seperti tidak percaya dgn apa yg terjadi.

Aku bagaikan tergelincir dari orbit bumi dan terpelanting ke ruang angkasa, apabila daya tarikan terhadapku tiada lagi berfungsi tersalahku tersungkur dlm kisah yg berlarutan hingga ke rubber-set. Seluruh perjalananku menjadi gelap gelita bagaikan terperangkap di dlm gua yg gelap ditemani stalasit dan stalamit yg bagaikan sembilu.

kondominium yg dibina dari mangga basikal dan kipas helikopter akhirnya musnah setelah kau berpaling tadah. Ternyata sedikit demi sedikit mula berubah sejurus sukan bola sepak PIALA DUNIA berakhir. Sejak itu, kau sering melarikan diri bila terserempak dgn abg iparku. Akhirnya aku menyendari bahawa diri ini tidak diperlukan lagi.

Sejak kau tiada, aku sering menyendiri berbual-bual dgn pokok betik utk mengisi masa lapang, kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agak nmpk lebh cantik. Saban hari, aku termenung di dlm peti sejuk mengenangkan dirimu yg entah ke mane menghilang. Aku cuba bermain badminton sambil memakan mee hailam utk melupaknmu tetapi aku tidak berdaya, lalu aku membakar mesin basuh dan membelasah empat ekor itik serati jiran sebelah rumah sebagai tanda aku tidak bersalah.

Aku bagaikan terhimpit dan dihimpit oleh guni-guni batu yg ditimpakan di atas belakangku, derita yg kau timpakan itu adalah bebanan yg terlalu berat utkku tanggung bagaikan mendukung 75 ekor biawak dan 386 ekor ank beruk. Dan kini segala harapanku berkecai bagaikan aku terjatuh dari MENARA KUALA LUMPUR dan dihempap oleh MENARA KEMBAR PETRONAS lalu tersangkut dicelah landasan LRT dan kemudiannya digilis pula dgn KERETAPI KOMUTER hingga hancur berkecai.

Kini,segalanya telah pon berakhir,aku sedar siapa aku, aku hanya insan biasa yg sukakn mi segera, aku bukan MC GYRER, MC DONALD'S, SUPERMAN, ATAU SATRIA BAJA HITAM, aku juga bukanlah ULTRAMAN seperti yg kau idam-idamkan. Aku menyedari kekurangan diri dan kekurangan kemudahan awam di tempat sendiri. tak perlu dikesali lagi kerana nasi yg telah menjadi capati dan tin sardin yg ku genggam ini telah pun luput tarikhnya.

Walaupun segalanya telah berakhir, disini di atas pokok getah ini aku tetap menunggu kau akn kembali selagi ada nafas ini, selagi ada kompleks membeli-belah (SOGO), selagi ada kedai kasut sekitar argentina, selagi kumpulan Metalicca tidak berpecah, aku tetap menunggu walaupun mentari terbelah lapan. Namun aku menyendari bahawa penantianku hanyalah sia-sia belaka. Akhirnya aku mengambil keputusan muktamad menunggu tiang elektrik di hadapan rumahku berbuah. Kalau tiang elektrik berbuah nanti, aku poskan buahnya kepada kau .. NAK TAK..!!!!"

hahaha... sia-sia je aku baca sampai habis.. papepon.. tahniah ye EN. N..
coz berjaya membuat sy terhibur. kpdA korg semua harap-harap enjoy ok..
nie la crazy letter yg aku pernah terima..
^_^

:minimo_03::minimo_20::minimo_16:

Wednesday, January 12, 2011

BETUL KER.. mcm x percaya je.????

APA.????
FACEBOOK BAKAL DI TUTUP..???
PD 15 MARCH!!!!
BERITA YG AKU TERIMA NIE..
BETUL KER.???



sila berikan comen anda ye..??
bguz x.???

:minimo_18:

Tuesday, January 4, 2011

aksi mlompat..


aku terkenangkn aksi-aksi lompatan ..
time kami bercuti kt TERENGGANU dulu...
aksi-aksi ank buah aku.. hahaha..
memang lucu..
see...









liVE

hai semua..
epy new year day..
mungkin sy tlewat utk wish semua nie..
tp sy gembira skali coz..
thn nie jgk sy msh bnafas..
syukur kepadanya kerana mberi ksempatan
utk mperbaiki ksilapan-ksilapan yg pernah sy lakukan..
wlaupon semuanya dah t'tulis tp sy harap pkara yg sama xakn b'ulang lagi pada thn nie.
amin.....

erm....
dgn nie... sy nk gtau...
sy lulus semua sbjk yg sy ambik.....
wah.. tiada repeat paper..
amin...
wlaupon pointer jatuh..
tp tak mgapa tahun nie akn ku buktikn ..
aku BOLEH BUAT...!!!!!

"aku nk cari kegembiraan
kebahagian dan masa dpn sendiri
dialah yg mberi segala padaku
dialah yg mbuat aku faham
beri aku jwapan kpda kehidupan ini.
dialah yg selalu mlindungi aku
JADI, kenapa aku nk lari dr dia lagi?
JADI,manusia x semestinya perlu ikut.
jln @ kata org lain.
yg penting adalah perasan sendiri
mungkin hari ini bernasib malang
tp jgn sesekali putus asa utk hari esok
nakkan hari esok jd menarik????
kita sendiri kena berusaha utk terus hidup
kita bukan hidup utk org lain
segalanya utk diri KITA SENDIRI...."

* kembali kpd yg asal: sok aku akan mninggalkn rumah , bilik yg aku cyg nie. huahua...
nmpknya cuti aku sudah abis..
operasi mengemas..bye.^_^


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...