welcome to vEnUsdAyYeaH.blOgsPot.com.dUnIaimPiAnAkUini.CuTE+cOmEl=girl.hikhik ^_^
TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI

Rakan-rakanku...

Saturday, April 23, 2011

sukar utkku lafaz

Di ketika ini keadaan tiada mengizinkan
Untuk ku lafazkan kata-kata menghuraikan perasaan
Tapi ku menyakini yang kan terjadi tetap terjadi
Sepi ini sering menyentuh hati
Membuat aku asyik terkenangkanmu
Terkadang aku merasakan
Diri jauh terbuang
Jangan kau tinggalkan diriku
Aku merindumu Jauh disudut hati engkau masih kukenang
Sayang cinta semalam yang menyakitkan
Aku yang sengsara
Aku yang menderita
Dalam penantian aku merana
Usah diulang pasti kecundang
Pernahkah terfikir olehmu
Yang aku terdampar harapan terbakar
Dari pengalaman pahit itu
Kucuba bangkit bentuk hidup baru
Dan aku mengenali rindu dan sepi
Memaksa hatiku terus bersendiri
Dan semenjak itu tertutup hatiku
Usah kau bertandang bertanyakan tentang
Siapa dihatiku menjadi penghibur kala kusendiri

Thursday, April 7, 2011

last minit keTESCO

6 April 2011
mcm2 peristiwa yg blaku baru-baru nie..
ada suka dan duka.. dlm byk ketawa ada juga kesedihan..
hari nie ke class ramai pulak yg aku nmpak bju serupa dgnku..
aduh..!!! np la famous sgt baju aku nie....
hari rabu hari tu,
tanpa perlu di ragu-ragu lagi aku b'setuju pergi ke Tesco..

wlaupon penat dan buzy aku teruskan juga..
habis je clss lepas solat zohor..aku terus bsiap...
tut.tut...
panggilan dari putra, aku terima..
aku kuar dari asrama dan terus mengambil pesanan darinya....
dan tiba-tiba saja.....
"ya allah hujan turun dgn selebatnya...." tanpa kasiankan kami..
putra ketawakan kami.huhu...
aku dan nurul terpaksa mnunggu hujan berhenti dahulu..
jam terus menunjukkan pukul 4p.m.. lewat seperti yg di janjikan..
lalu kami mgambil keputusan utk tidur saja.. memandangkan cuaca yg agak baik sekali...
yEAH... syoknya tidur.... baru saja mata nie mahu pejam..
tiba-tiba telefonku berbunyi...
tut.tut......tut..........
si pemanggil....PUTRA????

"erm ...knp putra..??"
"K.dyh dkt mane..??"
kt bilik.. knp ye.??"aaa... sudah jgn kata nk kad bank dia skarang jugak.. huhu..
"k.dyh boleh x turun kt bwh nie. kt blakng umah En.Zaidan.. kita nk pergi tesco nie....
ke k.dyh nk pergi jugak.kalu nk ikt sekali... jom la..."
" nk pergi... tp putra naik apa..?? "
" kte naik kereta"
"nurul kate dia nk pergi.. jom.."
" okey. k.dyh turun cpt sbelum hujan turun lagi... cepat la.."
" okey.. "

akhirnya dpt jgk tgk putra bwe kereta.. hahaha..
saat ditunggu sudah tiba...
hahaha.. lawak betul putra.. dia agak sush cikt bwe kereta manual nie..
kalau auto,
mybe cekap kot...
mmg ketawa aje aku dgn nurul melihat telatah dia..






menuju ke
ANI SUP UTARA..
perut nie mengidam sup pulak dah.
menu aku:
bubur sup campur perut dan daging.
air kosong.
menu nurul:
nasi set campur,daging dan ayam.
menu putra:
bihun tomyam dgn air teh o ais...




puas aku mkn.. hanya RM4 je..
hehe..
putra dkt 7 ringgit lebh...
xpuas ti tol dia terus bertanya
"abg.. tomyam bape.?"
"kalau sup RM4 kalau tambah tomyam tambah RM1.50."
"hah... kenapa pulak.."
" kalau tomyam guna air lain.. pasal 2 la."
tersengih-sengih je abg 2.."
kami"erk.. mcmtu pulak"
aku berkata" ala... ckp je la pakai perencah"
"erk.kami xpakai perencah di sini"
hah.. btambah pelik lagi kami...
"tomyam x pakai perencah mane ada rasa.."
ceh..tipu kami la tuuuuuuu....

puas berjalan dan mkn...
memandangkan waktu dah lewat.
kami pon pulanglah..
dlm pejalanan pulang kami tumpangkan..
nana,salbiah and nini...
nasib baik dkt je.. bsempit la jgk kami di blakang.. hehe
pastu hantar kunci kereta kat bini abg awe.

sampai je kat blakang kolej..
nurul perli putra..
"put.. mane beg put...."
"erk.. mne ada la.. i xbwe beg pon td.. "
hahahahha
takut tol dia kalau ttnggal brg..
tiba-tiba..
nurul menjerit..
serentak kami
"KENAPA NURUL"
"beg nurul.... tertinggal....."
"kt tesco ker? aah la.... la... cmner leh lupa nie...???"
" put.. hah..... jom-jom. kita gi ambk.. cepat...."
dgn spantas kami berjalan.. hehe
menuju ke kereta td...
hehe..
dlm kereta kami ketawa xberhenti-henti..
takut pon ada...
nmpk polis cepat-cepat aku pakai tali pinggang..
hehe

nasib baik beg letak kt tmpat org jaga...
kalu tidak, terpaksala nurul beli baju dan kain interview
sekali lagi..
melayanglah duit kan..


nielah muka nurul yg tak bersalah tu..
haha...
muda-muda dah jadi pelupa...
sgt-sgt bhaya..
aku pon sme jgk..
"ish..salu aku igt je..harinie byk sgt ketawa kot.. 2 yg lupa 2.."
ALASAN LA 2...
pasni pggil la nurul OPAH PULAK...
hehe.. jgn marah.
^_^

sampai je kt bilik..
mmbr bilik aku pulak dgn kisahnya kaki bbalut...
ish2... mcm2 cerita...
dan peristiwa..
dan mlm tu..
panggilan dr org terCYG..
"cyg.. opah edy dah meninggal.."
apa... !!!!??? sgt2 terkejut dan tak percaya..
aku hnya mnpu bdoa saja.
tahziah kepada asraf ayadi dan sekeluarga.
al-fatihah.

papepon cuti nie balik rumah...
YAHOO.....!!!!
tp xpayah la seronok sgt..
asgment blambat tak ciap lagi..
dgn TEST DAN QUIZ LAGI..
aduhai.... huhu

Saturday, April 2, 2011

sEsiapa BOLEh tolong AKu x.????


bosannya..
tiba-tiba terdetik di hati..
"MAK!!! nk kawin...
"
(haha)..
kalau mak aku dgr mesti dia kata
"gatal sungguh ank aku nie.."
erm..
ada sesiAPA BOLEH Tolong aKU x.???



erk...
korang jgn salah paham...
bukan suruh korg kawin kan aku la...
sebenarnya..
perasanku ini..
jiwa ku ini..
sudah gila dgn cerita korean la...

MARY ME MARRY..
wah.!!! cam seronok je kan..
aku nk download movie nie...
aku dpt info
tntg citer nie..
citer nie mmg best...
hehe..
so, PLZ
tolong gtau aku camner cara nk download citer nie...
hehehe..


Friday, April 1, 2011

akhirnya BerAKHIR sudah MYOB


Debaran demi debaran..
akhirnya dpt jua ku tempuh...
Ya.. penantian itu Sungguh myeksakan tp pengakhirn amat baik skali...
Dgn penuh Kesabaran diri ini akhirnya berJAYA sudah...
wlaupon kputusannya tidak juga ku ketahui tp aku amat bpuas hati..
teriMA KASIH YA ALLAH... segalanya bjalan lancar seperti yg aku harapkan..
amat-amat bsyukur....
dalam aku kgembiraan..ada juga kedukaan..
melihat rakan-rakanku yg bermasalah dgn Computer yg mereka gunakan..
YA.. aku akui bkn mudah utk mlakukannya...
ia mmerlukan kesabaran yg tinggi,k'cekapan dan ketenangan...
walau mcmmne pon.. mereka mmg hebat.. tp kerana mslah teknikal yg xdpt di elak..
semuanya terjadi..
nasib yg menentukannya.... dan kita jgn sekali-kali myalahkan takdir..
bsyukur apa yg ada..
kepada rakan-rakanku... bersabar ye.. tidak semestinya kita gagal.. akan gagal selamanya...
berdoalah moga k'ajaiban b'laku..
aku amat harap kita semua b'jaya...

kepada diriku sendiri...
SYABAS!!! Eyda Dayyeah Mazian... anda bjaya melakukannya.....
kita tunggu je kputusannya nnti.. moga harapan menjadi kenyataan..
b'jaya dan terus bjaya...xkira apa pon kputusan akn ku terima dgn hati yg rela...
amin....
BERAKHIRLAH.....segalanya penantian debaran ini...
YAHOOO!!!!! MYOB DAH selesai.....^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...