Photobucket
welcome to vEnUsdAyYeaH.blOgsPot.com.dUnIaimPiAnAkUini.CuTE+cOmEl=girl.hikhik ^_^
TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI

Rakan-rakanku...

Sunday, June 26, 2011

Antara gementar,gemuruh di dada...

Malam nie terasa duniaku kecil sgt. Terasa jam berdetik dgn lajunya. Setiap detik membuatkn aku kelihatan cemas. Aku mula menggigil ketakutan.. oh TIDAk.!!! aku mahu lari dari semua ini. lari dari duniaku sendiri. Aku rasakan ini bukan DUNIA IMPIAN MILIKKU lagi. Aku berlari selajunya. Lari dari masalahku sendiri,namun aku tersungkur jua, lalu aku tersedar bahawa duniaku ini harus ku tempuh jua.
Aku menangis air mata darah sekali pon tidak dpt mengubah keputusan itu. Keputusan yg amat penting dlm hidupku. Yang menentukan masa depanku sendiri. Diri ini menjadi insaf sejenak. Berfikir dan terus berfikir. Orang di sekeliling yg amat aku sayangi. Sanggupkah aku melihat tangisan mereka ?Sanggupkah aku sia-siakan jasa dan budi mereka? Sampai bila aku harus begini? TIDAK! aku mahu berubah YA ALLAH... bantulah aku supaya aku tidak tersesat. Tunjukkan aku Dunia yg sepatutnya aku miliki.
Tiba-tiba aku nmpak cahaya di langit.Cahayanya yang terang sekali. Duniaku yg gelap kembali bersinar. Aku amat berharap cahaya ini dapat menerangi duniaku.aku mula tersenyum... Bintang....... Terima kasih.!

HIDUP INI MEMANG SUSAH DI DUGA
AKU MESTI MENCARI KEGEMBIRAAN AKU SENDIRI
KEBAHAGIAAN DAN MASA DEPAN SENDIRI
DIA YG MEMBERI SEGALANYA
DIA YG MEMBUAT AKU FAHAM
BERI AKU JAWAPAN KEPADA KEHIDUPANKU INI
DIA YG SELALU MELINDUNGI AKU
JADI, UTK APA AKU LARI?
JADI MANUSIA TAK SEMESTINYA KENA IKUT
JLN ATAU KATA ORG LAIN
YG PENTING PERASAAN SENDIRI
MUNGKIN NASIB MALANG UTK HARI INI
TP, JGN SESEKALI PUTUS ASA UTK HARI ESOK
NAKKAN ESOK LEBIH MENARIK?
KITA SENDIRI KENA BERUSAHA UTK TERUS HIDUP
KITA BKN HIDUP UTK ORG LAIN
SEGALANYA UTK DIRI KITA SENDIRI
SEGALANYA UTK DUNIAKU SENDIRI

RESUlt??? agaknya mcmner ye. Aku amat berharap segalanya baik-baik saja. Aku amat berharap aku masih diberi peluang lagi utk mbuktikan yg bahwa aku BOLEH! boleh buat cam org lain...
M.Y.O.B[aku berjaya dgn jayanya]
tp result sem 4 nie.............................
kenapa ye penantian itu amat menyeksakan... Aku rasakan ada gementar dan gemuruh di dada. Aduh sakitnya...!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...