welcome to vEnUsdAyYeaH.blOgsPot.com.dUnIaimPiAnAkUini.CuTE+cOmEl=girl.hikhik ^_^
TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI

Rakan-rakanku...

Friday, August 13, 2010

Ramadhan dtg lagi..

Alhamdulillah..tahun nie. aku dpt lagi bpuasa cam org lain.nikmatnya masih terasa.walaupon. kemeriahannya tiada lagi. tapi aku amat bsyukur coz dpt lagi beribadat utkmu ya allah...
amin..aku mgharapkan puasa tahun nie lebih bmakna..

10 ogos.
first day sblm puasa..
aku bsemangt tol puasa arinie. siap beli mknan kt tesco..caya la.. nie sume gara-gara mls nk turun cafe time sahur nnti.. hik..^_^
k.yani.cntact aku. rindu kt dia. dah lame rasanya x dgo cerita dia..
dia gtau yg dia skarg dah bkerja kt indon sbgai cikgu tadika.. tahniah. akhirnya. ada jgk pkerjaan dia stelah lame bcuti..dia sangat rindu kt ateh.tapi ateh xnk ckp dgn dia.. marah tol ateh kt k.yani.. xbaik syg..jgn bgitu.. ^_^

11 ogos.
wah dah puasa.. mcm x caya..
arinie aku nk jgk bcakap dgn ateh.. rindu tol kt dia.tp cyg bdk kecik 2 xbgun tido lg.
abis je kelas.. aku pon tido. tapi. tido aku tgangu dgn bunyi hp..argh...tensionnya...
nasib baik ateh yg col..
aku:Ateh. puasa tak harinie.?
ateh: Ateh mne leh puasa, ateh kt kecik lagi.ateh nk mkn la..
aku: xpuasa xboleh raya la..
ateh:ow.. yeker.
mkcu smlm ateh ikut mama pergi smbhyang tarawih.ala. masjid yg dkt padang 2..yg papa min bola 2.
ateh tertido dlm msjd.. boleh...
aku: ow... tido je la.. mmg boleh pon.haha..
ateh.. smlm mkcu col k.yani.dia ckp. np ateh xnk ckp dgn dia ble dia col.??
ateh: ateh kn tido smlm mne leh ckp..
aku:hahahahaha.
ateh:k.yani, kt mne skrg?
aku: kt indon la...dia jadi cikgu tadika..
k la bye ateh...
ateh: bye..

aku plan arinie nk bbuka nasi putih+tomyam+telur dadar..
tapi plan aku x mjadi jgk. nie sume gara2 abg guard sengal 2. ada ker dia suo ambk kad id kt dpn nnti.. wie, ktorg nk g mkn kt blakang je kot...eeeeeeee.. geram tol..
akhirnya ktorg cadang mkn kt tesco je la..dgn slambler ktorg pakai seluar pergi sane. hehe..
lagi skali aku geram.. ani sup utara x buka la plak...
bersabar je la nurul hidayah mazian.. bulan puasa nie byk dugaannya..
akhirnya mkn kt food court je.tapi xselera la... huhu
aku nekad ari nie. nk pergi sembhyang tarawih jgk.
tapi tibe2 aku rase x sihat... dah mula selsema, sakit tekak.huhu

12 ogos.
wah.. se nk nangis je... aku demam wow.. walaupon xseteruk org lain..
pe nie baru dua hari puasa.dah sakit..ada jgk kawan yg penyayang cam nurul..terima kasih nurul.coz bwe dyh pergi klinik.mahal tol ubat sampai rm30. huhu.xper la jnji baik. tp aku tetap nk puasa jgk.. xkira...
ptg 2 aku xlarat sgt.. pans bdn aku,pening pala dan mcm2 lagi...
aku dah mula xtahan... aku nangis.. ya allah... dugaan yg engkau berikan..aku xsanggup..
nurul dan salbiah layan aku cam bdk kecik.. malu rasanya.. hik..
tiba2 aku rasa nk balik rumah.. mak..!!!! huhuhu
bila tiba mlm aku bbuka nasi putih dgn sup ayam je..
tapi np ntah aku rasa nasi 2 cam basi..so aku mkn ckit je..xselera.
pas mkn ubt aku tido. tbe2 nurul kejut aku dlm kul 10 mlm cam2..
dah mkn ke dayah??xada selera la.. bgun2.. jom mkn sama2...
erm.. aku gagah kan jgk bgun..
pas aku bgun 2.. tbe2 aku rase cam dah sihat.. dah xsakit dah.. yahoo...
tapi np tekak aku pahit... huhu.. xad nikmat nk mkn ...sedihnya..
sore aku msih sakit lagi so aku x bp byk bcakap..kalau bcakap pon slow bkn org dgo..huhu
family aku tsgt la risau.dorg ckp x payah puasa kalau xlarat..nk balik rumah x..?
tapi aku tetap degil.xnk balik...sory.

13 ogos.
clss abis awal.. bguzla.. aku se nk rehat dlm bilik je arinie.. tapi sblm 2 online dlu rindu kt blog. dah lame xpost..
lame ker..?? hikhik
arap2 aku dapt puasa jgk arinie.. amin.. ya allah sembuhkanlah aku secepatnya.. amin...
end...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...